Pages

maandag 2 september 2013

Paris, i love you!

Na het lekkere weer en de leuke dingen die ik afgelopen week heb gedaan word het weer tijd voor een berichtje. Ik zit veel avonden gewoon een beetje doelloos beneden een boekje te lezen, maar vanavond zit ik weer heerlijk boven en vol goede moed een nieuw blog bericht voor jullie te schrijven. Ik hoop dat iemand het leest.

Dit weekend heb ik allemaal leuke dingen gedaan en het heel erg leuk gehad, plus allemaal nieuwe leuke mensen ontmoet! Het zijn allemaal au pairs, en ze zijn echt heel erg aardig. Ik hoop binnenkort ook nog wat leuke mensen van de plaatselijke bevolking tegen te komen zodat ik mijn frans ook nog aardig kan bij spijkeren. En ze mij de goede spots kunnen laten zien natuurlijk.

Zaterdagochtend moesten we naar de open dag van de school waar Maaike en Thorsten allebei heen zullen gaan. Lycee international. Het is een school waar veel kinderen opzitten die tweetalig worden opgevoed, ze hebben er echt heel veel taal afdelingen. Zo heb je nederlands, brits en duits. Maar je hebt ook koreaans, japans en chinees. Echt een hele grote school! Nadat we langs de mentors van de kinderen zijn geweest en de Nederlandse juf van Thorsten hebben ontmoet ( in het klaslokaal stond echt een grote boekenkast met allemaal boeken die ik vroeger las ) zijn we naar het schoolplein gegaan. Bij de Noorse sectie stonden Karen & Marte al met hun kinderen. Er waren tafels vol eten en drinken, appeltjes en bananen, koekjes en zoute sticks. Echt heerlijk!

Paris, avec Marte
Op het schoolplein zagen Marte en ik twee meisjes die er wel uit zagen als au pairs dus zijn we op hen afgestapt, het bleken ook echt au pairs te zijn! Twee meiden uit denemarken. Hierna zijn we met hun gaan lunchen en het was echt heel gezellig. Daarna zijn Marte en ik op de trein gestapt naar Parijs, waar we binnen 20 minuten zijn! Hier was natuurlijk weer een heel gedoe met de metro, maar we kwamen uiteindelijk aan bij de Notre Dame waar we met Paulien hadden afgesproken! We hebben daar wat rond gelopen en koffie gedronken en tegen zes uur zijn we naar het huis van Oma gegaan waar onze families zich al bevonden. Daar hebben we met zijn allen gegeten om daarna weer naar huis te gaan, en de kinderen achtergelaten bij oma.





At the park
Op de zondag hebben we ook een meeting gehad in het park in Saint germain met veel au pairs uit saint germain. Mijn goede idee was om er te fiets naar toe te gaan. Dit was natuurlijk weer helemaal verkeerd. Ik heb helemaal fout gefietst, er anderhalf uur over gedaan, mijn mobiel laten vallen, zitten schelden, en uit eindelijk heeft een vriendelijke man mij naar het centrum van saint germain heen gebracht. Wat was ik blij! Toen heb ik me uiteindelijk bij de groep gevoegd en met hun allen zitten praten. Het was erg gezellig! Wat wel opvalt is dat er veel uit denemarken, zweden en finland zijn. Dus hoor dat taaltje van hun ook. Hoop dat ik er nog wat van op steek ha ha. Maar ik stort me eerst even op het Frans.

Kusjes,
Emma.

1 opmerking: