Pages

maandag 16 september 2013

Dagje in Saint germain.

Hello people,

Afgelopen woensdag ben ik een dagje samen met Marte naar het stadje geweest. We hadden om 11 uur afgesproken maar zoals gewoonlijk was ik weer laat. Gelukkig was ik niet de enige en was Marte ook later dan we hadden afgesproken. Kwam dat even goed uit haha! Ik ging met de bus naar de stad ik wist alleen niet waar ik er uit moest. Ben gewoon uitgestapt waar er meerdere tegelijk uitstapte, en thank god.. in één keer goed! Ik zou echt heel erg trots moeten zijn op mezelf nu. Ha - ha.  Op het plein aangekomen was Marte er nog niet, ik zag dat er een Mango aan de overkant was!! En ware shopaholic ben ik daar dan maar even gaan neuzen. Alleen niks gekocht, schouderklopje voor mij! Toen belde Marte me en was zij er ook eindelijk. Jeeeeej!

Marte wou graag een camera kopen, daar had ze het in het begin al over. Dus wij lopen een beetje rond en komen langs een winkeltje waar ze camera's hebben. Hoppa, kopen we er toch gewoon even een? Dus Marte had een nieuwe camera en konden we foto's gaan maken. Hierna zijn we nog wat meer rond gelopen, en geneust in wat winkeltjes. Er was ook een winkel met heel veel soorten siroop. Ik moet er aan denken er één te kopen voor mama haha! Doorgelopen kwamen we bij de mono prix, ik


moest namelijk nog sokken hebben. Natuurlijk kom ik er niet alleen met sokken uit. De monoprix is zo groot en ze hebben er zoveel dingen. Van sokken en ondergoed, tot whiskey.. Alles kan je er krijgen. Dat even terzijde. Ik kwam daar dus voor sokken, na sokken te hebben gevonden en panty's liepen we door naar de shampoo. Daar vond ik mijn geliefde john frieda haarmasker. Een pot die dubbel zo groot was, en toch nog goedkoper dan in Nederland. Ik kon wel een dansje doen van vreugde. Nu kan ik die weer lekker gebruiken voor mijn haar, in the pocket haha!

Nadat we de monoprix hadden afgestruind wouden we ergens gaan eten, we hebben maar kriskras wat straten ingeslagen en uiteindelijk waren we bij een creperie waar we lekker hebben gegeten. De creperie zat vol mensen en ze hadden een lekkere kaart dus die moeten we zeker onthouden. En wat hoort bij uit eten gaan? Een dessert natuurlijk! We zijn naar de beste ijssalon geweest om daar het ijsje te halen,
het was echt heel erg lekker! Het ijs werd een beetje op het hoorntje geboetseerd en leek een beetje op een roos. De vanille was echt superlekker. De pistache ook, maar de vanille was nog meer geweldig haha. Daar ben ik dus nog even niet over uit, hoe lekker dat ijs wel niet was.

Toen we het ijsje op hadden zijn we doorgelopen naar het park van Saint germain. Als je de metro uitloopt, dan zie je een groot Chateau staan, hiernaast ligt een park en daar zijn we even naartoe gegaan. In het midden van het park is een soort vijvertje met een groot bed in het midden, natuurlijk heel vies en daar wil je niet op liggen maar het is wel erg origineel. Ook staan door het hele park beelden en kunstwerken, olifantjes en naakte mensen. 

Het is een mooi en groot park, en heerlijk om even uit te waaien of te rusten. Er is ook een groot grasveld waar je kan picknicken, spelen of gewoon rustig zitten. Als je achterin het park komt kan je overal op uitkijken en zie je de eiffeltoren, toch is het best eng en best wel hoog. Naast het park heb je een oude weg ergens naartoe, waar zou die heen leiden? We hebben het niet geprobeerd omdat het een lange weg is. Maar denk toch niet dat hij naar rome leidt. 

Hierna zijn we naar de bushalte gegaan, Marte moet een andere bus hebben omdat ze in een ander plaatsje woont dan ik. Na heel wat geharrewar zat ik in de bus. Zij wou niet met mij mee want ze wou niet nog ver lopen, wat ik wel begrijpelijk vind. Maar daarom moest ze dus nog een uur wachten, hier had ik niet zoveel zin in dus ben ik gewoon naar huis gegaan. De kinderen waren niet thuis dus had lekker nog even rust, tot ze weer thuiskwamen. Gedaan met de rust! Maar was eigenlijk niet zo heel erg, vervelend waren ze voor de verandering niet. 

Liefs, 
Emma.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten