Pages

woensdag 4 september 2013

Some random days.

Hello, there i am again!

Na het weekend eigenlijk niet zoveel gedaan, deze week was Suze maandag, dinsdag & woensdag vrij dus heb veel vrije tijd gehad. Maandag hadden de kinderen nog vrij, ze gingen nog niet naar school. Dussss.. de hele dag thuis en de hele dag spelen. Opzich was dit nog niet zo erg want ik kon lekker langer door slapen.

Op de dinsdag was de eerste schooldag van Maaike en Thorsten. Thorstens eerste dag naar de grote school dus we gingen hem met zijn allen wegbrengen. Eenmaal op school aangekomen was Maaike meteen weg naar haar klas/vriendinnetjes en brachten wij Thorsten naar zijn klas. We mochten ook nog even mee de klas in, Thorsten vond het allemaal wel heel erg spannend uiteindelijk! Hij zit in de klas met nog 3 andere Nederlandse kindjes en de rest is Frans/Chinees/Duits, alle nationaliteiten zijn verenigd. Twee keer in de week gaat Thorsten naar de Nederlandse les. Bij de lunch hebben we hem weer opgehaald en was die heel vrolijk. We hebben een afspraak met de ouders van 1 van zijn vriendjes om 2 keer in de week bij hun te eten en 2 keer in de week bij mij. Dus ik hoef maar twee keer in de week de lunch te verzorgen, aangezien Suze op de woensdag vrij is. Maaike eet gewoon in de kantine maar die is er nog niet voor de jonge kinderen.

Vandaag ben ik niet mee gegaan om ze naar school te brengen, ik was de hele nacht aan het hoesten dus ik was heel erg moe. Ik heb nog wat doorgeslapen en ben daarna ook op gestaan. De kinderen zijn op de woensdag om 12 uur uit dus zijn we met hen en de familie van Karen gaan picknicken. Het is/was erg lekker weer, rond de 32 graden. Heerlijk! En wij waren niet de enigen die dat idee hebben gehad. Naast ons zat nog een japanse familie te eten, SUSHI. Homemade want het was erg grote sushi. We keken er wel een beetje van op. Na de picknick kwamen ze nog bij ons koffie drinken en zijn ze een tijdje gebleven. Het was een hele gezellige dag en heb hele tijd met Marte zitten praten, een heel leuk meisje! Toch kijk ik er wel naar uit om naar school te gaan en mijn frans te leren want dat interesseert mij toch het meest, en hierom zit ik natuurlijk ook hier.

In de avond werden de kinderen vervelend en gingen ze klieren, we probeerden Thorsten aan zijn hoofd te brengen dat de vork recht in de mond moest en niet overdwars. En dat als Maaike aan de overkant van hem zat, zij ook heus wel de vork in haar linkerhand hield maar ze gewoon andersom zat. Hij kon het maar niet begrijpen! En hij was helemaal verwonderd toen het echt zo bleek te zijn, hij wou zelfs aan de overkant gaan zitten! Ook kreeg hij de mais niet goed op zijn vork wat een erg grappig gezicht was. 

Dit was een korte blog aangezien ik de laatste dagen niet zo veel heb meegemaakt,
more next time!

Bisous,
Emma.

2 opmerkingen:

  1. Hoi Emma zitten voor het eerst op Facebook .Kwamen via Erik bij jou terecht. Stoer van jou aupair in Parijs. Morgen komt Els naar oma, ze eten hier gezellig. Veel plezier en succes. Groetjes Jan en Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo! Ja het is hier al wel heel leuk, over 3 weken begint school pas dus soms is het nog een beetje saai. maar ik heb al veel andere au pairs ontmoet die in dezelfde stad wonen, en ook contact wouden met anderen. Is heel leuk. Dankjewel! Liefs

      Verwijderen