Pages

dinsdag 10 september 2013

Druk, druk, druk.

Hello people!

Vrijdag voor het eerst naar de pub geweest in saint germain, heel erg gezellig en leuke muziek. Er is helaas niet echt een discotheek in saint germain, daarvoor zou ik denk ik naar Parijs moeten gaan maar dat gaan we ook zeker een keer doen. Heel veel zweedse meisjes, echt niet nomaal. Het zijn wel leuke meisjes, maar ik geloof niet dat zij de mooiste meisjes op aarde zijn. Of misschien moet ik gewoon meer zweedse mensen ontmoeten. Maar ik ken nu al wel een stuk of 15 zweedse meisjes, meer dan mijn gemiddelde vrienden denk ik haha. Ook uit Noorwegen, Malesië, Australie, Amerika, Duitsland, Engeland & Ierland. Erg veel nationaliteiten maar erg leuk. Natuurlijk op de terugweg nog een foutje gemaakt met terug fietsen, en was ik na een uur eindelijk thuis. Zo val ik wel af ja haha :-)

Op de zaterdagmorgen zijn we naar de open dag van la clef gegaan. Dat is de school waar ik over een paar weken naar toe ga. Ze hebben er ook veel andere activiteiten. Sport, cultuur & kunst, en nog vele andere dingen wat erg leuk is. Ook krijg ik 80% korting als au pair. Dat is dan mooi mee genomen. Al denk ik niet wat aan mijn conditie te moeten doen want die haal ik genoeg met fietsen haha! Daarna zijn we mijn mobiel naar de maker gaan brengen, het is in een ander dorp. En hopelijk heb ik aanstaande vrijdag weer een mobiel. Dat zou natuurlijk geweldig zijn haha! Daarna boodschappen gedaan, en met de familie geluncht. Savonds kwamen er nog mensen langs waarmee we worstjes en kaasjes hebben gegeten. Lekker lekker, en natuurlijk typisch frans. Elke week hebben we minimaal een zo een avond, heerlijk.

Zondag ging het gezin lunchen bij vrienden van hen, ik bleef thuis en heb niet zo heel veel gedaan. Het was lekker weer dus ik heb even gewandeld. Elke zondag avond gaan we vis eten bij farmour ( oma ). Dan zijn wij er en het gezin van karen. Het is heel erg gezellig altijd en er zijn 4 gillende kinderen en 6 drinkende volwassenen. Ik houd helemaal niet zoveel van vis maar deze vis was erg lekker. Het was echt een megazalm haha! En de vis serveert ze altijd met haricot verts en rijst. Na het eten krijgen we altijd ben en jerrys ijs ! Hmmmm. Daarvan heb ik in Parijs zo een leuk kraampje gezien trouwens, je kan verschillende smaken kiezen en ze scheppen het net zoals italiaans ijs. Lekker lekker! 

Deze twee dagen komt de nederlandse onderwijs inspectie op de school van de kinderen. Ze willen het nederlandse onderwijs afschaffen in het buitenland en daar komen ze over praten. Gisteren waren de kinderen dan ook vanaf 12 uur vrij. Maaike heeft elke dag huiswerk maar daar kan ik haar helaas niet mee helpen. Gisteren heeft Axel haar ermee geholpen en meestal laat ik het haar maken en dan helpt Suze haar savonds ermee. Heb thorsten ook voor het eerst straf gegeven, wat een opgave. Hij wou namelijk niet naar mij luisteren en toen heb ik hem naar zijn kamer gestuurd. Nadat hij een kwartier heeft liggen huilen ben ik naar boven gegaan en hield hij weer op met huilen nadat ik hem uitleg gegeven had.

Vanmorgen heb ik stuart little gekeken, ze hadden hem in de kast staan en ik herinnerde mij weer hoe leuk ik die film altijd vond! Nog steeds een leuke film, sommige kinderfilms zijn zo leuk om naar te kijken.

Ik moet er weer vandaar, verzorg vandaag de lunch voor drie kinderen, Thorsten, hidde & karlijn. We wisselen af met een ander gezin. Maaike eet al op school, maar de kantine is alleen voor oudere kinderen. De kantine is wel heel goed, ze krijgen altijd warm eten en salade. Dus het is waarschijnlijk beter voor je om in de kantine te eten dan thuis waar je gewoon brood of en tosti krijgt haha.

Liefs!

2 opmerkingen:

  1. Tjonge Emsie, ik wist niet dat je zo ontzettend slecht bent in de weg vinden!
    Ik heb net je laatste paar blogs gelezen en er is er geen een waarin je niet verteld dat je de weg kwijt was en uren hebt gefietst haha.
    x Nien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik wist het zelf ook niet. in nederland kan ik altijd overal mijn weg vinden. Ging hier trouwens wel goed met de metro in Parijs, ben ik dan wel weer trots op!!

      Verwijderen