Pages

zaterdag 21 september 2013

Oh sunny day!

Vandaag was het een heerlijke dag en lekker weer. Perfecte dag om weer een keer rond te gaan slenteren in Parijs dachten we zo! Rond een uurtje of 12 stapten Marte en ik dan ook op de trein onderweg naar Parijs. Champs elysees om wel te verstaan, want Marte wou natuurlijk winkelen. Ik natuurlijk niet, je kent me toch. Haha! Na ongeveer twintig minuutjes in de trein kwamen we er aan. Het is een hele grote straat met allemaal leuke winkels. Ik ga zelf liever winkelen in kleine boetiekjes hier, maar dit was ook wel prima! Ik had een nieuwe broek nodig want mijn lieve zwarte broek is natuurlijk kapot gegaan, dus zijn we naar de zara geweest. Waar ik ook een superleuke muts heb gekocht! Met een bolletje! Ook zijn we natuurlijk naar de H&M geweest, hij was echt supergroot en was net een soort fabriekshal maar wel heel erg georganiseerd. Natuurlijk kwamen we nog langs een supergrote Sephora, waar ik maar niet naar binnen ben geweest omdat ik dan met veel te veel geurtjes weer naar buiten kom haha. En er was een supergrote louis vuitton, echt nog nooit zo een grote gezien. Niet dat ik er ooit een binnen ben geweest, maar hij was wel supergroot. Er stonden wachtlijnen en elke keer mochten de mensen met kleine groepjes naar binnen. Ze moeten natuurlijk wel exclusief blijven.

Nadat we lekker gewinkeld hadden, wilden we ergens wat gaan eten. Dit moet je natuurlijk niet meteen aan de grote straat doen, dus liepen we overal een beetje achterlangs en hebben we zo uiteindelijk een leuk cafeetje gevonden. Het zag er leuk uit en de mensen die er werkten waren erg aardig. Het valt me op dat de mensen vandaag wel over het algemeen engels spraken tegen ons wat ik wel fijn vond, aangezien mensen vaak alleen frans kunnen. Nou, tijdens de lunch eten de fransen meestal warm. Dat was bij deze kaart natuurlijk ook weer het geval, dus ik heb lekkere toast gegeten met tomaat, pesto, mozzarella en dat opgewarmd. En natuurlijk met franse frietjes en salade. In tegenstelling tot veel andere restaurants hier was de prijs goed, goedkoop zelfs! Happy me, die ga ik onthouden als ik hem ooit weer terug kan vinden. 


Hierna zijn we doorgelopen naar de eiffeltoren, lekker een toeristisch dagje. Op de weg hiernaartoe kwamen we door een straat met alle winkels van de echte dure merken. Met hun bij behorende beveiliging van de winkel natuurlijk! Ik hoop hier toch echt ooit een keer te kunnen winkelen, al is het alleen maar binnen kijken want dat durf ik niet echt met mijn goedkope kleren haha. Nou, uiteindelijk bij de eiffeltoren aangekomen hebben we heerlijk in het gras gelegen en een beetje gedommeld de hele tijd. Het was echt heerlijk warm. Hierna zijn we nog even bij de eiffeltoren echt gaan kijken en daarna zijn we weer terug gelopen. Een lekker ijsje gehaald natuurlijk, eigenlijk waren we nog op zoek naar de ben & jerry ijsverkoop maar die konden we niet meer terug vinden.

Het was een hele gezellige dag, maar toch kijk ik er ook naar uit om hier naar school te gaan en een heleboel mensen van nog meer nationaliteiten te leren kennen! En mee dingen te gaan doen natuurlijk. En met mensen frans te kunnen praten, ook erg belangrijk.

Volgende keer meer!
Kusjes uit Frankrijk.

1 opmerking:

  1. Hoi Emma zo te lezen gaat het nog steeds lekker . Ben jaloers dat je zomaar even in Parijs gaat winkelen. Maar Rotterdam is voor mij ook super.bijna naar school dus en Frans leren, vindt het wel een mooie taal maar ik ken alleen beetje vakantie frans.maar het is voor ons ook fijn dat ze wat Engels spreken op de campings.wij krijgen het weekend de kids van eriwin te logeren.lekker druk maar wel heel leuk.op maandag haal ik Linda van school en breng ze naar de gym,Jan haalt haar dan weer op.ze houden ons lekker bezig ,de kleinkids. Maar het is erg leuk om te doen.nou succes weer. Groetjes Jan en Hennie

    BeantwoordenVerwijderen