Pages

dinsdag 24 september 2013

Eerste dagen school

Hello people!

Maandag heb ik hier mijn eerste dagje school gehad, waar ik erg veel zin in had. We moesten al om 9 uur op school zijn, dus ben heerlijk op tijd weggegaan met de kinderen.. niet dus. Ik was echt nét op tijd om de kinderen weg te brengen en de bus te halen. Gelukkig komt de bus hier altijd net te laat omdat het erg druk is op de weg.

Toen we op school kwamen stond iedereen nog in de hal op de leraren te wachten waarmee we naar de klas gingen. Op tijd! Gelukkig, eenmaal in de klas kregen we een papier waarop allemaal vragen stonden. Ik begreep echt heel veel niet, en dat vond ik wel heel erg moeilijk. Ik moest de jongen naast mij voorstellen, die toevallig ook Nederlands was. Het was over de passies, van welk eten je houd, wat je lekker vind aan het franse eten, wat je later voor werk wilt gaan doen etc. Ook zaten er twee australische mensen in de klas die ook allebei uit Melbourne kwamen. Ik ben nu drie australische mensen tegen gekomen die alle drie ook nog uit Melbourn komen!  Nadat we elkaar hadden voorgesteld kregen we nog een vragenlijst, met allemaal vragen die ik niet begreep. De moed zakte me in de schoenen. Het waren dus vragen over of je frans had gehad en wat je heel moeilijk vond en wat je makkelijk vond. Er was een heel verschil in de klas, mensen zonder ervaring, maar ook mensen die zes jaar ervaring hebben. Mijn eerste dag vond ik dus ook best wel zwaar!

Lekker in de zon!
Na onze eerste ochtend had ik met Marrit, Sara en nog wat andere meiden afgesproken om te gaan picknicken. Het was echt heerlijk weer, rond de 25 graden dus dat ging mooi door! Na een uurtje gingen er al wat weg en gingen wij met zn 4en nog in de schaduw zitten. Onze Felipe trok het niet meer in de zon, och wat een goede mexicaan zeg :-) Om vier uur moeten we de kinderen allemaal van school halen dus gingen we met ze allen met de bus. Ik was te vroeg dus moest nog een kwartier wachten. Guess what? I got sunburned.

Vandaag was de tweede dag van mijn les, ik hoopte al dat het vandaag beter zou gaan en gelukkig was dat ook zo! Nadat ik te laat was, natuurlijk.. Kregen we een grammatica opdracht om alle vervoegingen er achter te zetten. Dit vind ik allemaal niet zo moeilijk dus was ik best snel klaar mee. Hierna kregen we uitleg. 
Natuurlijk kwam ze weer met een heel verhaal ( na de uitleg ) waar ik niet alles van begreep, en opeens stond iedereen op! Oke, dan gaan we maar weer.  Bleek dat we een rondleiding kregen door de school van de directeur , ook waren er lekkere koekjes en hapjes. Natuurlijk begonnen Ruth en ik al aan de koekjes voordat de directeur klaar was met praten. Honger!

De tweede dag ging gelukkig al een stuk beter en ik kan het erg goed vinden met twee meiden in mijn klas! Ik zag de school even somber in, maar de lerares heeft besloten het iets rustiger te vertellen zodat de hele klas het kan volgen. Gelukkig :-)

En morgen komen mijn lieve awesome vrienden even een dagje uit Nederland dus ik ben weer helemaal blij!!

Kusjes uit Frankrijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten