Pages

maandag 7 april 2014

Picknicks & Opvoeding

Hallo lieve vrienden,

Ik was mijn blog weer vergeten te schrijven! Vergeet al Emma, het spijt me erg voor jullie slapeloze nachten, naar de computer starend en wachtend op mijn blog. Maar hier is ie dan eindelijk weer. Het spijt me voor de grote afwezigheid van mijn blogs!

Oke, waar was ik gebleven? 
De afgelopen weken zijn weer als een vogelvlucht voorbij te gaan, weken waar eerst geen einde aan leek te komen zijn nu opeens binnen een dag voorbij. Ik had gehoopt dat het niet zo snel zou gaan, maar helaas vliegen de weken aan me voorbij. Ik moet er nog niet aan denken weer in Nederland te zijn, sorry, ik heb het hier zo naar mijn zin! En ontmoet mensen die ook echt bij me passen, dat is echt superleuk.

Elke woensdag ben ik vrij, net zoals elk weekend. In tegenstelling tot het weekend, heb ik op woensdag dan weer super weinig te doen. Alle au pairs moeten werken, en ik doe eigenlijk niet zo veel! Dus heb ik besloten dan maar op zoek te gaan naar een oppas adresje, en die heb ik gevonden. Het is een Franse familie in Parijs, en ik moet engels met ze praten. Het is wel goed voor mijn Frans, want de kinderen praten natuurlijk ook nog wel in het Frans. En het verdient ook nog een aardig zakcentje, wat ik zeker wel kan gebruiken. Voor de rest is het een lekker drukke woensdag, zit ik van 13.00 tot 16.00 op de Manege, super leuk natuurlijk! En is er nog een ander meisje, die net als mij de hele tijd daar zit. Lekker gezellig is het dus ook nog! Daarna ga ik met hun naar huis, eten we wat, spelen we wat. En dan moet ik met Elliott naar ijshockey. Het is een hele leuke familie, en ben er superblij mee.

Wat heb ik nou eigenlijk nog meer gedaan, het is voor mij altijd even opzoeken en graven in mijn geheugen. Ik zou eigenlijk elk weekend moeten schrijven, zo druk dat ik het elke keer weer heb. 

Vorig weekend was het heerlijk weer, dus wat gingen we doen ? Picknicken! En waar gingen we dat doen ? Bij de Eiffeltoren! Ja, wij zijn echt de gelukkigste meiden op aarde. Gewapend met ongeveer 5 stokbroden, 5 verschillende soorten kaas, 4 zakken chips, 8 flessen wijn & nog een paar flessen water hebben we daar weer lekker de hele middag gezeten! Aan het einde van de middag werd het een beetje frisjes. Ik was natuurlijk, zoals elke week, van plan om lekker naar huis te gaan en op tijd te gaan slapen. Dat ging natuurlijk weer niet door! Op naar Sarahs huis met zijn allen, lekker zitten, klaarmaken, eten, en op naar de discotheek. We hadden speciale flyers, hierdoor kregen we gratis toegang en een drankje! Nou, daar is natuurlijk niks mis mee. Uiteraard bleef ik weer slapen bij Sarah, we waren van plan de volgende dag naar de picknick te gaan die werd georganiseerd. Toch maar niet gedaan! Lekker naar huis gegaan, heerlijk gegeten bij farmour, en lekker bij de familie gebleven! 

Die maandag was de verjaardag van Erika, hiervoor zijn we met zn allen naar O'Sullivans gegaan, en hebben we daar mooi wat flesjes wijn weggedronken. Natuurlijk was ze de taart ook niet vergeten mee te nemen, en de chocola & snoepjes! Hmm, goede avond hoor. En met een super gezellige groep meiden, geen problemen mee. Met de volgende dag natuurlijk wel, troubles of an aupair.

Tussen de leuke feestjes, picknicks en vrije dagen door werk ik echt nog wel! Ik probeer Maaike een beetje volwassener te laten worden, door haar bijvoorbeeld zelf haar drinken in te laten schenken, haar eigen bord naar de keuken te brengen, zelf de tv aan te doen en ik probeer haar ook naar programma's voor haar eigen leeftijd te laten kijken. Alles gaat stap bij stap, maar het gaat de goede kant op. Met Thorsten blijft natuurlijk alles goed gaan, mijn lieve kleine jongentje! De afgelopen week was hij wel de hele week ziek, en ik ook een beetje. Dus dat was wel vervelend.

Hierdoor ben ik in het weekend lekker een weekendje thuis gebleven, zaterdag lekker hard gelopen, Thee gedronken met Marte. En 's avonds kwam Fred, en hebben we een uitgebreid diner gehad. Met heerlijk vlees van de bbq natuurlijk! 

Ok, tot ziens lieve lezers! Ik beloof weer vaker te gaan schrijven, elke week! Of nouja, eigenlijk moet ik dat niet beloven. Deze belofte is makkelijk te verbreken, jullie krijgen in elk geval mijn woord dat ik mijn schrijfkunsten vaker zal laten zien. 

Liefs,
Emma.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten