Pages

zondag 23 maart 2014

Mijn maand in vogelvlucht

Zo, een maand niet geschreven! Een maand waarin ik weer ontzettend veel heb gedaan, veel feestjes, nieuwe vrienden, mooie kastelen bezocht en natuurlijk ook heerlijke picknicks in het weer van de afgelopen weken. Dat u helaas weer weg is, vandaag regende het zelfs! Al was het voor tien minuten, het regende echt wel.

Nou, laat ik dan maar bij het begin beginnen. Een paar weken geleden kwamen de ouders van Suze ons bezoeken, joepie ja jee! Opa & Oma, en niet te vergeten SEM. De hond. Hen gingen met zijn allen op stap, en wie bleef er achter met de hond? Ik dus! Ik dacht nouuu, die laten we even op het balkon kan die lekker spelen voor een kwartiertje. Want hierna moest ik ook weg, Eline stond al te wachten en de hond wou de bal maar niet los laten! Uiteindelijk gelukt, en hop op de fiets! Naar het Kattencafé! We zaten in een gezellig hoekje en kat na kat kwam langs. En uiteindelijk zat er
zelfs een kat bij me op schoot. Ja, je kan je wel voorstellen hoe gelukkig ik toen was. Nadat we bij het kattencafe zijn geweest hebben we nog even rondgelopen en aan de Seine gezeten, het was er heerlijk lente weer voor. Gelukkig zijn we niet in de Seine gevallen!





De vrijdag hierna, had ik een cocktailfeestje! Na even gezocht te hebben, hadden we dan eindelijk de locatie gevonden. En, natuurlijk, was het op de zesde verdieping. Dus wij alle trappen op, en hup op naar het feestje. Daar bleek dat Welly jarig was, de feesthoedjes en liedjes uit de kast gehaald en uit volle borst gezongen. In alle talen!







 De volgende dag zijn we naar een scavenger hunt gegaan. Na weinig slaap, en een lang
feestje de vorige dag kan je wel nagaan hoe we er aan toe waren. Giebel de giebel, en ook nog in dezelfde groep met Camille. Een scavenger hunt is een heel leuk concept, je moet je aanmelden via facebook en zo word je allemaal random verdeeld in verschillende groepen. Het is dus een hele leuke plek om nieuwe mensen te ontmoeten! Na dat je bent verdeeld in groepen, krijg je een opdracht. Als je hier uit bent, dan krijg je de volgende opdracht, en zo ga je van punt naar punt, heel Parijs door. Leer je ook een beetje Parijs kennen. Onze groep was helaas niet zo goed, we waren ongeveer halverwege toen we hoorden dat de eerste groep al aangekomen was. En wat deden we toen? Opgeven natuurlijk. Maar het was wel super leuk! De volgende dag zijn we gaan picknicken, samen met ons nieuwe dutchie Julia! En natuurlijk onze andere vrienden, italië, japan, georgia, canada, noem maar op. Eerst gezellig met onze groep, en daarna zijn we naar een grote eiffeltoren picknick gegaan.

Doordeweeks heb ik weer heel veel moeten oppassen, onze lieve Thorsten was namelijk ziek. En toen werd Maaike ook nog ziek. Dus dat was de hele dag, auto's spelen, op het balkon spelen, films kijken, noem maar op. Zo ziek waren ze nou ook weer niet. En het was heerlijk zonnig weer, hier moest ik toch ook nog even van genieten!

In het weekend was het vrij reizen in ile de france, dus gingen we lekker naar Versailles om het kasteel te bezoeken en de tuinen te bekijken. Het was echt mooi om te zien, en we zaten natuurlijk lekker te fantaseren over wie welke kamer zou krijgen en hoe het zou zijn om dan toch echt in het grote kasteel te wonen. Daarna lekker even in de tuinen gezeten en toen gingen we weer naar huis. 
In de avond gingen we naar een cruise party, ja ja we moesten er natuurlijk wel een compleet chique dag van maken! 

Gisteren heb ik nog een verjaardag gehad van Aimi! In een leuk wijn cafeetje, in het begin krijg je een kaart. Daar staat een tegoed op en dan kan je zelf de wijn pakken. Ook kan je zelf eten mee nemen. Het was een geslaagd verjaardag! Daarna lekker naar huis gegaan, en een keer goed geslapen.

Nou, dit was mijn maandje in vogelvlucht. Nog maar vier maandjes te gaan, maar ik wil nog lang niet terug. 

Bisous,
Emma.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten