Pages

woensdag 20 november 2013

Being cultural. And outgoing!

Na een drukke week schrijf ik weer een bericht! Zoals beloofd, probeer ik zo vaak mogelijk te schrijven. Ik ben net klaar met mijn cardio, je moet toch wat doen op je vrije dagje :-). En, dan bedoel ik dus vrije ochtend. Want Marte moet worden geopereerd, hierdoor zijn er hier vanmiddag 4 kinderen in plaats van 2 en zal ik moeten meehelpen. Maar dat is niet zo erg aangezien ik toch niks in de planning had staan voor vandaag. 

Afgelopen week is ook weer voorbijgevlogen. Het gaat steeds beter met de lessen frans, en dat is een goed teken! Ik hoop dat het nog sneller nog beter gaat. Maar ik heb wat echte franse mensen ontmoet dus dat zal wel loslopen.

Op vrijdagmiddag ben ik met Leenke naar het Louvre geweest, het is echt super groot en we hebben ook best veel bekeken. Toen we binnenkwamen wisten we eerst niet waar we naartoe moesten, en of we nou wel een kaartje moesten kopen of niet. Maar we konden gewoon doorlopen en hoefde alleen je id kaart te laten zien. Waar ze trouwens ook niet echt naar keken. Toen we binnenkwamen zijn we natuurlijk eerst naar de Mona Lisa gelopen, zoals iedereen dat doet. Daarna hebben we nog egyptische en griekse kunst gezien, hollandse en duitse en franse en nog veel meer! Na een paar uur zijn we naar de starbucks gegaan en hebben we koffie gedronken. Daarna gingen we weer terug naar huis, ik moest Maaike ophalen van school! Daarna ging Maaike naar de boulangerie zodat ik even tijd had voor mezelf.

In de avond zijn we naar de Pub geweest in St Germain. O'sullivans, ik had deze week een nieuw meisje ontmoet 'Hilda uit Zweden, en die was er ook bij. Heel erg leuk! Er was ook al een hele groep meiden aanwezig in de pub toen wij er aan kwamen en het was een gezellige avond. Daarna zijn we naar een karaokebar geweest en hebben lekker karaoke gezongen. Nadat ik thuis was gekomen stond Thorsten nog geen 5 minuten later aan mijn deur te huilen omdat hij pijn had, waarom hij dan naar mij gaat? Maar ik heb hem snel naar mama gebracht en toen was hij ook weer blij.

De volgende dag zijn we naar de grote begraafplaats geweest in Parijs, hierna zijn we door
gelopen naar Champs Elysees waar een grote kerstmarkt moest zijn. Helaas hebben wij die - blijkbaar als enige - niet gevonden. Toen zijn we maar naar Galeries Lafayette gegaan om de grote kerstboom te bekijken. In de avond / begin van de avond had ik afgesproken met Danielle bij de starbucks. Daarna ben ik lekker naar huis gegaan. Helaas had ik de bus gemist, de laatste gaat al om half 10! Dus ben ik naar huis gelopen. Na behoorlijk wat schrikreacties, op sokjes lopen en doen alsof ik aan het bellen ben was ik dan eindelijk thuis!

Tot de volgende keer !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten