Pages

donderdag 1 mei 2014

Frankrijk, en haar vrije dagen!

Dus, mijn verblijf hier is met nog 2 weken verlengd! Dat betekend dat ik hier tot de 22e van juli blijf, en dan lekker naar huis kom. Maar niet voor lang, want 2 dagen later vlieg ik alweer naar Dublin om daar een heerlijk weekje door te brengen! Maar niet gevreesd, precies op de dag van mijn verjaardag kom ik terug in Nederland! Om dan eindelijk weer een feestje met mijn lieve vrienden te vieren.

Vandaag was iedereen vrij, dit omdat 1 mei de dag van de arbeid is. Dit houd dus in dat iedereen vrij is, ja nogal logisch he ? Deze maand zijn er verschillende vrije dagen, ze vallen wel allemaal op donderdagen. Dus maandag, dinsdag & woensdag naar school, donderdag vrij en vrijdag weer naar school! Voor dit onregelmatige geval, hebben de Fransen er natuurlijk nog een extra vrije dag in weten te smokkelen. Zo mogen ze, zonder consequenties, de vrijdag na de vrije dag ook vrij nemen. Om er een heerlijk vrij weekend van te maken, lekker een weekendje weg of eindelijk eens tijd aan de kinderen besteden. Veel familie's gaan dan ook even op vakantie, in de regio waar ik woon zijn erg veel internationale gezinnen die dan een weekendje naar hun thuisland gaan. Ze kunnen dan immer lekker vier dagen er door brengen! Maar er zijn natuurlijk ook families die wel gewoon doorwerken, en hierdoor deze aupair natuurlijk ook! Want mijn familie, is toch wel een van die families.En het is natuurlijk net vakantie geweest, ze zijn net een weekje terug uit Nederland.


Toch wel een van mijn betere fotos!
Deze week was de vakantie weer over, en hiermee werd het ook nog slecht weer. Kinderen weer naar school, Emma lekker binnen voor de buis! Nee hoor, zo gaat het niet altijd. Ik ben zelf natuurlijk ook nog naar school geweest, behalve op Maandag want toen was ik nog een beetje ziek. Als ik zelf niet naar school ga nadat ik de kinderen heb weggebracht, ga ik vaak zelf even het bos in om een uurtje te wandelen. Zo verdrijf ik ook een beetje tijd en ben ik weer sportief bezig, want wandelen hier is soms wel een topsport. Met al die kleine paadjes, omhoog, omlaag, glibberig, kuilerig, stenerig ga zo maar door. Maar vooral door blijven gaan, mijn conditie is er hierdoor toch wel stukken vooruit gegaan.

Op de woensdag was ik helemaal vrij, toen heb ik eerst koffie gedronken met een vriend en daarna lekker in
het park gezeten met Cammie. Het drukke leven van een au-pair, haha! Daarna weer naar huis, waarna Maaike naar de BOEM! ging. Het was een evenement van school, voor alle Nederlandse kinderen ouder dan 8. Het was een soort kinderdisco, al  werd er natuurlijk niet zo veel gedanst door de kinderen. Eline en ik hebben toen nog een heel stuk gewandeld samen, en de afspraak gemaakt om dit vaker te doen. Door het ene bos was het heel erg glibberig, dus zijn we omhoog gelopen en daar doorgelopen naar een ander bos. Ja, ik ben echt omgeven door bossen!

Nou, dit was weer een van mijn kortere bloggen. Waarvan jullie natuurlijk ook moeten genieten!
Veel liefs, Emma.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten